Velkommen til dagens episode! I dag har vi gleden av å snakke med førsteammanuensis Lars Bjørke (Universitetet i Innlandet), medforfatter av den nylig publiserte artikkelen «Teachers’ experiences of enacting pedagogical models and models-based practice: a systematic mixed study review» i tidsskriftet Physical Education and Sport Pedagogy. Vi dykker ned i hvordan lærere opplever å implementere pedagogiske modeller i kroppsøvingsundervisningen, og hvilke utfordringer og muligheter dette gir. Bli med oss når vi utforsker hvordan disse modellene kan bidra til å utvikle mer demokratisk undervisning, styrke elevenes læring, og utfordre dagens kroppsøvingspraksis. Dette er en episode du ikke vil gå glipp av!
Jeg oppfordrer til å høre episoden først så tar dere en diskusjon i kollegiet. Kom gjerne med en kommentarer til episoden.
Refleksjonsspørsmål:
1. Høres modellbasert praksis relevant ut for meg? Hvorfor/hvorfor ikke?
2. Hvis jeg skulle valgt ut en pedagogisk modell hvilken ville det vært?
3. Hvordan kan jeg teste ut dette med mine elever?