Søk

Kategori:

52: Motorisk utvikling og kroppsøving

I denne episoden snakker jeg med Monika Haga (NTNU) omkring motorisk kompetanse og hvordan dette begrepet sammenfaller med lignende begrep som motorisk utvikling og kroppslig læring. Fokuset for samtalen er hvordan man skal forholde seg til dette som lærer i kroppsøving, og hvordan man både skal legge til rette for god motorisk utvikling og hvordan man kan tenke omkring undervisning og vurdering.

I denne episoden snakker jeg med Monika Haga (NTNU) omkring motorisk kompetanse og hvordan dette begrepet sammenfaller med lignende begrep som motorisk utvikling og kroppslig læring. Fokuset for samtalen er hvordan man skal forholde seg til dette som lærer i kroppsøving, og hvordan man både skal legge til rette for god motorisk utvikling og hvordan man kan tenke omkring undervisning og vurdering.

I episoden nevner vi en bok som vi anbefaler våre lyttere å lese. Boka heter «Kroppslig læring – perspektiver og praksiser».

Jeg oppfordrer til å høre episoden først så tar dere en diskusjon i kollegiet. Kom gjerne med en kommentarer til episoden.

Hør på en annen plattform

Refleksjonsspørsmål:
1. Hvordan opplever jeg mine elevers motorisk kompetanse?
2. På hvilke måter vurderer jeg elevenes motoriske kompetanse?
3. Hvordan forstår jeg begrepene motorisk kompetanse og motorisk utvikling?

      Del i sosiale medier!

      Facebook
      WhatsApp
      Twitter
      LinkedIn
      Pinterest
      Email

      Legg igjen en kommentar

      Personvernerklæring

      Vi bruker infokapsler for å bedre opplevelsen på siden.