Søk

Kategori:

51: Svømming og livredning i skolen – Jon sin PhD

Jon Sundan, NTNU, har de siste tre årene jobbet med en doktorgrad som omhandler elever sin vannkompetanse og hvordan vi kan både forstå, måle og legge til rette for den. I denne episoden snakker vi litt om de forskningsresultater som er ute nå, og spesielt omkring et måleinstrument som han har utviklet for å kunne kartlegge elevenes kompetanse.

Jon Sundan, NTNU, har de siste tre årene jobbet med en doktorgrad som omhandler elever sin vannkompetanse og hvordan vi kan både forstå, måle og legge til rette for den. I denne episoden snakker vi litt om de forskningsresultater som er ute nå, og spesielt omkring et måleinstrument som han har utviklet for å kunne kartlegge elevenes kompetanse. Vil du lese mer om dette, og eventuelt prøve det ut kan du ta kontakt med Jon direkte eller lese her.

Jeg oppfordrer til å høre episoden først så tar dere en diskusjon i kollegiet. Kom gjerne med en kommentarer til episoden.

Hør på en annen plattform

Refleksjonsspørsmål:
1. Hvordan vurderer jeg mine elever sine svømme- og livredningsferdigheter?
2. Hvordan kan jeg øke elevenes ferdigheter?
3. Hvordan opplever jeg min kompetanse i å undervise i svømming og livredning?

Del i sosiale medier!

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Email

Legg igjen en kommentar

Personvernerklæring

Vi bruker infokapsler for å bedre opplevelsen på siden.