Kategori:

31: Kroppsøving og toppidrett. To sider av samme sak?

Are er lærer i både kroppsøving og toppidrett. Hva skiller de to rollene, men ikke minst like viktig, hva forener de rollene? Og hva kan lærere i kroppsøving lære av undervisning i toppidrett, og vice versa?

I denne episoden snakker jeg med Are Grytdal som jobber ved Melhus videregående skole. Are er lærer i både kroppsøving og toppidrett. Hva skiller de to rollene, men ikke minst like viktig, hva forener de rollene? Og hva kan lærere i kroppsøving lære av undervisning i toppidrett, og vice versa?

(Opptaket ble gjort med et litt dårlig headset for min del, så kvaliteten på lyden er delvis ikke så bra)

Jeg oppfordrer til å høre episoden først så tar dere en diskusjon i kollegiet. Kom gjerne med en kommentarer til episoden.

Hør på en annen plattform

Refleksjonsspørsmål:
1. Hva kjenner jeg meg igjen i når jeg har hørt denne podcasten?
2. Hvordan preges min rolle som lærer av elevgruppen jeg har?
3. Hvordan opplever jeg forventningene til meg som lærer i kroppsøving eller på idrettsfag?

Del i sosiale medier!

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Email

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Personvernerklæring

Vi bruker infokapsler for å bedre opplevelsen på siden.