Kategori:

31: Kroppsøving og toppidrett. To sider av samme sak?

Are er lærer i både kroppsøving og toppidrett. Hva skiller de to rollene, men ikke minst like viktig, hva forener de rollene? Og hva kan lærere i kroppsøving lære av undervisning i toppidrett, og vice versa?

I denne episoden snakker jeg med Are Grytdal som jobber ved Melhus videregående skole. Are er lærer i både kroppsøving og toppidrett. Hva skiller de to rollene, men ikke minst like viktig, hva forener de rollene? Og hva kan lærere i kroppsøving lære av undervisning i toppidrett, og vice versa?

(Opptaket ble gjort med et litt dårlig headset for min del, så kvaliteten på lyden er delvis ikke så bra)

Jeg oppfordrer til å høre episoden først så tar dere en diskusjon i kollegiet. Kom gjerne med en kommentarer til episoden.

Hør på en annen plattform

Refleksjonsspørsmål:
1. Hva kjenner jeg meg igjen i når jeg har hørt denne podcasten?
2. Hvordan preges min rolle som lærer av elevgruppen jeg har?
3. Hvordan opplever jeg forventningene til meg som lærer i kroppsøving eller på idrettsfag?

Del i sosiale medier!

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on email
Email

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Personvernerklæring

Vi bruker infokapsler for å bedre opplevelsen på siden.