Kategori:

29: Kroppsøving i et historisk perspektiv

I denne episoden snakker jeg med Elise Farstad Djupedal (NTNU). Vi mimrer litt om fagets mål og mening, timetall og litt om faget i fremtiden.

I denne episoden snakker jeg med Elise Farstad Djupedal (NTNU). Vi mimrer litt om fagets mål og mening, timetall og litt om faget i fremtiden. Elise er stipendiat i pedagogikk ved Institutt for lærerutdanning. Hennes ph.d.-prosjekt har arbeidstittelen “grunnskolen som kunnskapspolitikk”. Prosjektet tar utgangspunkt i de nasjonale fag- og timefordelingene i læreplanverket. Det vil si dokumentet som beskriver skolens fagkrets og fagenes timetall. Farstad Djupedal er tilknytta forskningsgruppa utdanningspolitikk, mangfold og ulikhet (UMU)

Jeg oppfordrer til å høre episoden først så tar dere en diskusjon i kollegiet. Kom gjerne med en kommentarer til episoden.

Hør på en annen plattform

Refleksjonsspørsmål:
1. Hvordan tenker jeg om fagets timetall?
2. Om vi skal bruke mer av skoledagen på kroppsøving, hvilket innhold skal man da ha mer av?

Del i sosiale medier!

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Email

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Personvernerklæring

Vi bruker infokapsler for å bedre opplevelsen på siden.