Kategori:

29: Kroppsøving i et historisk perspektiv

I denne episoden snakker jeg med Elise Farstad Djupedal (NTNU). Vi mimrer litt om fagets mål og mening, timetall og litt om faget i fremtiden.

I denne episoden snakker jeg med Elise Farstad Djupedal (NTNU). Vi mimrer litt om fagets mål og mening, timetall og litt om faget i fremtiden. Elise er stipendiat i pedagogikk ved Institutt for lærerutdanning. Hennes ph.d.-prosjekt har arbeidstittelen “grunnskolen som kunnskapspolitikk”. Prosjektet tar utgangspunkt i de nasjonale fag- og timefordelingene i læreplanverket. Det vil si dokumentet som beskriver skolens fagkrets og fagenes timetall. Farstad Djupedal er tilknytta forskningsgruppa utdanningspolitikk, mangfold og ulikhet (UMU)

Jeg oppfordrer til å høre episoden først så tar dere en diskusjon i kollegiet. Kom gjerne med en kommentarer til episoden.

Hør på en annen plattform

Refleksjonsspørsmål:
1. Hvordan tenker jeg om fagets timetall?
2. Om vi skal bruke mer av skoledagen på kroppsøving, hvilket innhold skal man da ha mer av?

Del i sosiale medier!

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on email
Email

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Personvernerklæring

Vi bruker infokapsler for å bedre opplevelsen på siden.