Kategori:

20: Inkludering og tilpasset opplæring i kroppsøving

I denne episoden snakker jeg med Ellen Berg, førsteamanuensis ved Norges Idrettshøgskole, om inkludering og tilpasset opplæring i kroppsøving. Hun har skrevet boka 'Kroppsøving - med rom for alle', og det er denne boka som er utgangspunktet for denne samtalen.

I denne episoden snakker jeg med Ellen Berg, førsteamanuensis ved Norges Idrettshøgskole, om inkludering og tilpasset opplæring i kroppsøving. Hun har skrevet boka ‘Kroppsøving – med rom for alle‘, og det er denne boka som er utgangspunktet for denne samtalen.

Jeg vil oppfordre til diskusjon mellom kroppsøvingslærere omkring spørsmålene du finner under. Skriv gjerne inn en kommentar også. God høring!

Hør på en annen plattform

Refleksjonsspørsmål:
1. Hvordan forstår du og dine kolleger tilpasset opplæring og hvilken betydning har det for undervisningen i kroppsøving?
2. Hvordan kan vi som kroppsøvingslærere i større grad involvere elevene i vårt profesjonelle lærerarbeid?
3. Hva er viktig for at elever med funksjonsnedsettelse skal delta og oppleve seg som en del av fellesskapet i kroppsøving?
4. Hvem anser du er viktige samarbeidspartnere for å utvikle et inkluderende kroppsøvingsfag for alle?

Del i sosiale medier!

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on email
Email

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Personvernerklæring

Vi bruker infokapsler for å bedre opplevelsen på siden.