Kategori:

18: Artikkelklubben 6: Praksis i kroppsøvingslærer- og idrettsutdanninger

I denne episoden snakker vi om ulike utfordringer som er avdekket når det kommer til praksis i utdanningen av kroppsøvingslærere. Dette med utganspunkt i artikkelen til Øyvind Førland Standal og Kjersti Mordal Moen fra 2017: Praksis i kroppsøvingslærar-og idrettsutdanningar: 3 utfordringar for framtidig fagutvikling.

Øyvind Førland Standal (OsloMet) sammen med Kjersti Mordal Moen (Høgskolen i Innlandet) publiserte i 2017 artikkelen Praksis i kroppsøvingslærar-og idrettsutdanningar: 3 utfordringar for framtidig fagutvikling. På bakgrunn av deres funn og en kunnskapsoppsummering av partnerskapmodeller i lærerutdanningen diskuteres tre utfordringer for praksis i kroppsøvings- og idrettsvitskaplige utdanninger. Disse utfordringene er (i) å sette studentens læring i sentrum, (ii) hensiktsmessige medium for refleksjon og (iii) teori-praksisdistinksjoner i utdanningene.

Les artikkelen først og hør episoden etterpå. Så oppfordrer jeg til diskusjon i kollegiet og gjerne sleng inn kommentarer under her.

Hør på en annen plattform

Refleksjonsspørsmål:
1. Hvordan reflekterer jeg over egen praksis som praksislærer?
2. Hvordan påvirker jeg unge/nye ansatte i vår seksjon?
3. Hva tenker jeg omkring teori og praksis i kroppsøving, både i min profesjonsutvikling og som faktorer i elevenes kunnskaper?

Del i sosiale medier!

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on email
Email

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Personvernerklæring

Vi bruker infokapsler for å bedre opplevelsen på siden.