Kategori:

16: Tilpasset opplæring og anerkjennelse i kroppsøving

I denne episoden snakker jeg med Vigdis Vedul-Kjelsås, førsteamanuensis ved NTNU, om tilpasset opplæring og anerkjennelse i kroppsøving. Hvordan forstår vi disse begrepene, og hvilken innvirkning kan de ha på hverdagen til deg som lærer i kroppsøving?

I denne episoden snakker jeg med Vigdis Vedul-Kjelsås, førsteamanuensis ved NTNU, om tilpasset opplæring og anerkjennelse i kroppsøving. Hvordan forstår vi disse begrepene, og hvilken innvirkning kan de ha på hverdagen til deg som lærer i kroppsøving?

Jeg vil oppfordre til diskusjon mellom kroppsøvingslærere omkring spørsmålene du finner under. Skriv gjerne inn en kommentar også. God høring!

Hør på en annen plattform

Refleksjonsspørsmål:
1. Hva gjør jeg for å inkludere alle elevene?
2. Hvordan forstår jeg elevenes forutsetninger?
3. Hva legger jeg i anerkjennelse i kroppsøving, og hvilke kompetanser anerkjenner jeg?
4. På hvilken måte får jeg frem til elevene at jeg vektlegger prosessen i læringen?

Del i sosiale medier!

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on email
Email

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Personvernerklæring

Vi bruker infokapsler for å bedre opplevelsen på siden.